Ridhus & Stall

 
 
 
 
 
 
 
Här kommer mitt första utkast hur jag tänkt att ridhuset ska se ut! Totala måtten 82x22 m. Jag vill gärna att stallet ska sitta ihop med ridhuset och ytan är på ca 500 kvm. Det ska finnas plats för 10-12 boxar och två spolspiltor. Jag vill ha bra med förvaring och då har jag tänkt en stor luftig sadelkammare med stora låsta skåp där all utrustning ska förvaras t.o.m sadel och träns. Sedan har jag valt att ha ett stort torkrum/tvättrum där man har egen torkställning och bra förvaring brevid för minst 4-5 täcken. Jag tycker också det är viktigt med ett organiserat foderrum. Här har man egen plats för fodertunnor, tillskott/hinkar samt förvaring för höpåsar för enskild häst. Inget ska stå i stallgångar. Man ska kunna gå rätt in i ridhuset från stallet. Övervåningen når man från en trappa utifrån. Här finns det ett gemensamt kök. Omklädningsrum och dusch för hyresgäster. Mitt kontor och butik/cafeteria är något jag gärna ser finns i anslutning till ridhuset och hur snyggt skulle inte detta bli! En läktare i form av en balkong där det finns soffor för att skåda ut över ridhuset. Jag har redan börjat kika på vilka man skulle kunna samarbeta med och just nu är www.stalloridhus.se en av favoriterna!
 
1
JUNITJEJ

Så fint!