NEW PROJECT

 
 
 
 
 
 
 
Nu är jag tillbaka i bloggandet! Såg att senaste inlägget var i somras. Om man bara hade sommar nu! Vad har hänt sen senast? Jag fortsätter i mitt företagande och driver webshoppen www.shoplechevalnoir.com där jag säljer kläder, häst- & ridutrustning. Tycker det har varit ett riktigt roligt år som egenföretagare men måste säga att 2017 har börjat riktigt bra! Jag ångrar inte en sekund att jag bestämde mig för att bygga upp något eget. Nu är jag igång igen och vill gärna utveckla en ny dröm som jag haft väldigt länge - bygga en ridanläggning! Därav att jag tar upp bloggandet för att ni ska få möjlighet att följa med mitt projekt och se från ingenting alls till en komplett ridanläggning! Så vart befinner jag mig idag? det man generellt börjar med är att hitta en lantbruksfastighet eller tomt. Jag tror detta kommer ta 1-2 år innan jag hittar det perfekta stället. Med lite tur kanske redan till nästa sommar. Därefter ska alla ansökningar för bygglov/länstyrelsen/jordbruksverketet etc skickas in. Så det kanske dröjer ytterligare 8 mån-1 år tills byggandet kan börja. Bara ett bygglov för ett ridhus kan ta upp till 1 år!! Ni ska få se i ett annat inlägg hur jag tänkt kring ridhus/stall:) Så just nu så planerar jag hur anläggningen ska se ut, hur den ska drivas, vart jag kan tänka mig att bygga den, hur ska finiansieringen läggas upp, syftet, affärsplan. Det finns alltså en hel del att utveckla bara redan nu:)
1
JUNITJEJ

Lycka till!